top of page
  • Yazarın fotoğrafıexotrky

XIUMIN & BAEKHYUN - SINGLE DERGİSİ #2015

SIRADAN OLMAYAN ERKEKLER

Xiumin ve Baekhyun'un Özel Öğleden Sonrası

EXO her gün rekor yapıyor ve rekor kırıyor fakat Xiumin ve Baekhyun'un yüzleri sanki sahne dışındaki kaosun farkında değillermişcesine masum ve kayıtsız. Çünkü bu noktada, EXO bu dünyadaki hiç kimse ile kıyaslanamaz. Resmi Japonya çıkışlarının ardından Takımadalar boyunca seyahat ederken dikkatleri üzerlerine toplamak için 3 hafta harcadılar. Çıkış parçaları listelerde üst sıralarda yer aldı. Bu EXO'dan beklenmeli, öyle değil mi? Pekala, Xiumin farklı düşünmüş.

"Böyle olmasını umut etsem de, kesinlikle böyle olacağını düşünmemiştim. Japonya'daki insanların yalnızca bizi tanımasını sağlayabilmeyi bir başarı olarak nitelendirdim, bu amaçla sahneye kendimden emin bir şekilde çıktım."

EXO, Japonya'da bir avuç dolusu rekora sahip. Yalnızca yabancı bir sanatçının çıkış teklisi albümünde en yüksek satış rekorunu kırmakla kalmayıp çıkış sonrası en erken dome konseri veren erkek grubu rekorunu da elde ettiler. Çıkışlarından 3 yıl 4 aylık bir süre sonra konserlerini verdiler.

"Çıkış zamanımız yakınlarında bir röportajda rekorlar kıran bir grup olmamızı istediğimi söylemiştim. İlk ve ikinci full albümümüzün 1 milyondan fazla (İlk albümleri son 12 yılda bunu başaran ilk albümdü) sattığını ve Japonya'da birkaç rekor kırdığımızı düşündüğümde, beni hâlâ hayrete düşürüyor. Umut ettiğim her şey sahiden oluyor!"

Kendi adını sekiz satırda kullanarak "1,000,000 hayran" edindiğini söyleyen bir şiir yapan Baekhyun, yüzünde inanamayan bir bakışla rekorlar hakkında konuşuyor. (Tüm şiiri Instagram hesabında yer alıyor)

Konser turlarını tamamlamanın ardından sabahın erken saatindeki fotoğraf çekimine gelerek yorgun olmak için her sebebe sahip olmalarına karşın, içeriye girip yan yana duran personelleri tamamıyla 90 derece eğilerek selamlarken yüzleri parlaktı. Baekhyun hafifçe vurdu ve onun imzası olan parlak gülümsemesi eşliğinde erken gelen birkaç personelle şakalaştı. Personelle fotoğraf açılarını kontrol ederkenki tavırları, kendi köşelerinde sıkışmış mırıltıları, neredeyse uzun zamandır görmediği bir arkadaşıymış gibi görünüyordu (gerçekte bu personel onun dün de ve ondan önceki gün de gördüğü biriydi, normalde insanlar sürekli birbirlerinin yüzünü görmekten sıkılır.)

İlk olarak Xiumin kıyafetlerini değiştirdi. Çevresinde 20 farklı personelden oluşan bir takımda olmasına karşın kıyafetlerini cesurca değiştirdi ve elimde olmadan onun belirli kaslarının farkına vardım. "Bu sabah gelmeden önce egzersiz yaptım." Baekhyun sanki bir tuşmuş gibi Minseok'un kaslarına bastı. EXO'nun şakacı üyesi unvanını elinde tutmaya devam etmeye çalışıyor gibiydi. Baekhyun küçük bir kardeş gibi onunla uğraşmaya devam ederken Xiumin yalnızca içtenlikle güldü. "Baekhyun gerçekten ilginç bir çocuk. Herkese iyi hissettiriyor. Onun şakalarından birine asla üzülmedim. Bilakis son zamanlarda sessizce oturması neredeyse bir parça yalnız hissettiriyor." Bu birilerinin "tamamıyla birbirine uyumlu" ifadesini kullanabileceği bir durum olup olmadığını diye merak ediyordum.

Hayranlar her idol grup için çok önemliler. EXO'da da durum farklı değil. EXO'nun hayranları özel bir isime "EXO-L" e sahipler.

"L, K ve M arasında bir harf (EXO, EXO-K ve EXO-M olarak Kore ve Çin promosyonu yapmak üzere iki gruba ayrılmıştı. ). İsim aramızda tutmak ve korumak istediğim bir şey olarak düşünülerek seçildi.

O ana dek aktif bir şekilde şakalaşıp duran Baekhyun, ansızın ciddileşti. Sete ayak bastığından itibaren ondan güvenilirliğin gerçek görünüşü 'um-chin-ah' (Ç/N: Annenin arkadaşının oğlu, 'ideal' erkek) karakterini sezdim. "EXO-L olmadan şu anki bulunduğumuz yerde olacağımızı düşünüyor musunuz? Şu ana kadar sahip olduğumuz tüm rekorlar için onlara teşekkür etmeliyiz. Biz sahiden EXO-gururu hissedenler olarak, (Ç/N: (T/N: 엑부심, EXO ve 자부심gurur ifadelerini birleştiren internet ifadesi) onlara minnettarız. "

Bir idol için hayranlar nedir? Bizzat idol olmadıkça tam anlamıyla bilinmesi mümkün olmasa da bir şey apaçık. Her ikisi de ilişkinin başlarında iki genç adam gibi, her fırsatlarını EXO-L’leriyle konuşmak için kullanıyor. EXO'nun "Biz Biriz" sözünün anlamını biraz daha farklı duymaya başladım.

XIUMIN

Soru:"Falling in Challenge" ile oyunculuğa başladın. Ne zamandan bu yana oyunculuğa ilgi duyuyorsun?

Xiumin:Çıkış yaptığımız zaman oyunculuk yapmamla neticeleneceğini hiç düşünmemiştim. Sahne dışında yalnızca bir EXO üyesi olmaktan hoşnuttum. Sahnede sergileme konusunda endişe duyulacak bir yığın şey olduğunu düşündüm. Fakat teklif aldığımda, tereddüt ederek harcadığım her saniyenin heba olduğunu hissettim. Neredeyse çabucak atladım.

Soru:Bu çok cesurca. Oyunculukta ilk deneyiminin bir tarihi film olduğundan söz etmedik.

Xiumin:Küçüklüğümden bu yana tarihi film ve dizileri severdim. Ailemle oturup heyecanla “The Slave Hunters (추노)” dizisini izleyişimizi hâlâ hatırlıyorum. Bir tarihi film setinde olmak beklediğim kadar ilgi çekiciydi. Başka ne zaman geleneksel bir saç stiliyle, hanbok (geleneksel Kore kıyafeti) giyme fırsatına sahip olabilirim. Set harikaydı, geleneksel sazdan evler ve eski tarz mobilyalar gibi alışkın olmadığım birçok şeyle doluydu. Yaz sıcağında bir dağda saplanarak çekim yapmamız gerekmişti bu yüzden zaman zaman yorucuydu fakat bunu asla bir problem olarak görmedim.

Soru:Gerçekten mi? Senin için zor değil miydi?

Xiumin:Oyunculuk kesinlikle herhangi birinin yapabileceği bir şey değil. Yalnızca işe yarayacağını ümit ederek giriş yapamazsınız. Oyuncuların oyuncu olmasının bir sebebi var. Karakterini çok iyi ifade etmek için konsantre olmanız ve hayal etmeniz gerek. Kullandıkları kamera teknikleri ve yürüme açıları konusunda, benim için öğrenilecek çok şey vardı. Bu ayrıntıların insanları çok iyi oyuncular yaptığını söylerler. Düşünülecek ve endişelenecek çok şey var. Hep aynı çeşit kamera ile çalıştık fakat onlarla etkileşim tamamıyla farklıydı. Şarkıcılar doğruca kameraya bakar ve şarkı söylerler. Fakat oyuncular tamamıyla zıttı. Kameranın farkında olduğunuzu göstermemeniz gerekiyor. Bu noktada, ben çoktan 3 yıldır EXO'nun bir parçasıydım. Farkına bile varmadan kendimi kameradaki kırmızı kayıt ışığına bakarken buluveriyordum (güler). Çok sorun yaşadım.

Soru:Oyunculuk yaparken yanında diğer EXO üyeleri yoktu. Yalnız başına yapman gerekiyordu.

Xiumin:EXO gibi bir grup olmanın en iyi yanı çok farklı yeteneklere sahip olan bir sürü üye olması böylece kırılmalar arasında geçiş yapmak kolay. Ben hiçbir şey söylemesem de, diğer üyeler komik bir şeyler yapacaktır ve yeteneklerim biraz eksik kalsa da diğer üyeler durumu kurtarmaya yetecek havalı bir şeyler yapacaktır. Bu şekilde çevrelendikten sonra tek başına bir şeyler yapmak oldukça büyük bir yük. Çünkü yaslanabileceğim kimse yok. Ayrıca bireysel aktivitelerde daha fazla sorumluluk var. Bir hatam tüm EXO'yu etkileyebilir. Her ne yaparsam yapayım ince bir buzun üzerinde yürüyormuşum gibi hissediyorum. Beki de bu yüzden, sette yalnız olduktan sonra üyeleri daha çok özlemeye başladım. (güler)

Soru:Fakat bu seni oyunculuk yapmaktan alıkoymayacak, değil mi?

Xiumin:Bu zamana kadar "Kim Seondal" filminde ve web dizisi "Falling in Challenge"da yaptıklarıma karşın, oyunculuk konusunda kesinlikle tükenmiş hissediyordum. Bir sürü sorun yaşadım, yeni başlayan birinden beklendiği gibi, fakat hiçbir şey yeni bir zorluğun üstesinden gelmenin keyfi ile kıyaslanamaz. Sanırım oyunculuğun tadını aldığını söyleyebilirim? Ve daha fazla denemek istiyorum.

Soru:Oyunculuğun tadını aldıysan, sanırım daha fazla istemeye başlayacaksın.

Xiumin:İstiyorum. Fakat ben gerçekçi biriyim. Objektif olarak şu anki durumumda baş edilmesi çok güç olacak bir şey için açgözlü olmam. Ailem bana daima hiçbir şeyin fazlasının iyi olmadığını söyledi. Oyunculuk yapmak için odaklanabileceğiniz boş vakite ve enerjiye sahip olmanız gerekiyor. Tabiki, bir başka fırsat elde edersem elden kaçırmak istemem. Bu zamana kadarki iki deneyimimde eksik olduğum noktaları geliştirmek için çalışıyorum.

Soru:Gerçekten de senin üstlendiğin her şey için iyi hazırlanmış olmayı sevdiğini söyleyebilirim.

Xiumin:Ben inatçı ya da açgözlü biri değilim. Fakat bana verildiğinde, bir görevi üstlenmekten korkmuyorum. Zorlu bir işin üstlenmek ve açgözlü davranmak farklı şeyler. İstediğin şey için sıkı çalışmak bir meydan okumadır, fakat açgözlü olmak gerçekçi olmamanın bir sorunudur. Zaten hiç vaktim yok, EXO ile aktivitelerimin üstünde dizilerde ve filmlerde yer almak istemek açgözlülük olur. Bu benim şu anki programımla gerçekçi olmaz. Neyi yapıp neyi yapamayacağımın farkında olma eğilimindeyim.

Soru:Hayranların senin için bir çok takmadı adı var. Kedi, hamster, kızıl panda, sincap...Görünen o ki hepsi tesadüfen hayvan.

Xiumin:Hayranların sözlerine kulak verirseniz, yüzümde hemen hemen her hayvana biraz benzerlik var. Fakat itiraf etmem gerekir ki bir kediye ya da bir hamstera oldukça benziyorum. Bir hamster gibi görünürken, sahne makyajımı yaptırdığımda kedi gibi görünüyorum. Bazen aynada kendime baktığımda bu durum beni bile şaşırtıyor.

Soru:Kediler ve hamsterlar neredeyse doğal düşmanlar olduğu halde.

Xiumin:Bazen yüzümdeki anlam belirsizliğini seviyorum. Ve yeteneklerimle cazibelerimin de tıpkı böyle çeşitlilik arz etmesini umuyorum. Son zamanlarda daha iyi bir şarkıcı olmayı isteme konusunda çok fazla düşünüyorum. Ne zaman vaktim olsa değişik tarzlarda şarkılar dinler ve mırıldanırım. Mırıldanarak, melodiyi takip etmek de bir çeşit pratik.

Soru:Boş zamanında ne yaparsın?

Xiumin:Vücut çalışırım. Bu stresten arınmamın tek yolu. Her gün en az ik saat egzersiz yapıyorum. Performans sergilemek için yurtdışına gittiğimizde uyuyamazsam egzersiz yapmaya giderim. Spor salonu kapalıysa yatağımda uzanıp film izler ya da müzik dinlerim. Özel olarak yaptığım bir şey yok.

Soru:Biraz sıkıcı değil mi?

Xiumin:Öyle mi düşünüyorsunuz? Hm...Bazen diğer üyelerle güzel yemekler yemek için dışarı çıkarım. Çünkü yemeyi seviyorum (güler). Yine de dürüst olmak gerekirse pek boş vaktimiz yok. Boş vaktimiz olduğunda pratik yapmamız gerekiyor. Eğer iyi hazırlanmamışsak bu beni endişelendiriyor. Bu hepsi için geçerli: dans etmek, şarkı söylemek, rol yapmak....Kendimi geliştirmek için ders almaya gidecek vakit ayıramazsam kendimi şarkı söylerken ya da oyunculuk yaparken hayal ediyorum, bir çeşit imgesel eğitim.

Soru:Kurallara biraz fazla bağlı değil misin? Sahnede de bu imajı sunmana rağmen, bir çok ünlü söz söylüyorsun.

Xiumin:Söylemeyi seçtiğim şeylerde biraz dikkatliyim. Maksadınızda açık olmazsanız, birileri incinebilir. Bu performanslarda ya da röportajlarda neden çok konuşmadığımın bir parçası. Fakat bu durum hayranlarımı üzüyor. Bu yüzden bunu yapmaya (ünlü özlü sözler söylemeye) başlamaya karar verdim. Ailemle bir restorana gittiğimde bu fikri edindim, orada duvarın her yerinde özlü sözler vardı.

Soru:Tüm bu sözleri nereden duyuyorsun?

Xiumin:Restoranda not ettiğim sözlerden kalan bir sürü söz var hâlâ. (güler). Bazıları da kitaplarda ya da internette bulduğum sözler. Onları ararken, beni bizzat can evimden vuran bir çok şey buldum. Tüm o özlü sözler yalnızca hayranlara güç kazandırmak için değil, onlar bana da güç veriyor.

Soru:Fotoğraf çekimimizden sonra egzersiz yapmaya gidecek misin?

Xiumin:Gelmeden önce egzersiz yapmıştım. Biraz ara vereceğim. Bir idole göre genç değilim, belki de bu yüzden bazen dinlenmek için ekstra fazla zamana ihtiyaç duyuyorum. (güler)

BAEKHYUN

Soru:Tebrikler! Baekhyun 1 milyon fan ile.Senin çocukluk hayalin gerçek oldu!

Baekhyun:Hala hayallerimin gerçekleşeceği konusunda hayal kuruyormuşum gibi hissettiriyor.Bir stajyerken ve çıkış yaptıktan sonra da,bu gerçek gibi hissettirmedi.Hala daha hissettirmiyor.Bunun sebebi bence daha gidecek uzun bir yolumuzun olması.Bu benim yeni hayalim.Uzun süre diğer EXO üyeleri ile beraber çalışmak ve sıradaki seviyeye erişmek istiyorum.Sıradaki seviyenin ne olduğunu bilmesem bile.(Güler)

Soru:Sıradaki seviyenin ne olduğunu bilmiyorsan nasıl ol seviyeye erişeceksin?

Baekhyun:Sadece her şey için en iyi performansımı göstereceğim/sıkı çalışacağım.Ayrıca ben her şeyin en iyisini yapabilmek istiyorum.Sanırım bu hala belirsiz. (Güler)

Soru:Kendine en çok güvendiğin konu ne?

Baekhyun:Tabi ki,şarkı söylemek.Ben EXO’nun bir parçası olabildiğim ve şarkı söylediğim için minnettarım.Şimdi 2000’li yılların başında dinlediğim balladları söylemekte kendime güveniyorum. Fakat hala eksiğim.Ben soft R&B şarkıların üstesinden Kyungsoo gibi gelemiyorum.

Soru:Diğer üyelerin yapabildiği ve senin kıskandığın herhangi bir şey var mı?

Baekhyun:(Biraz düşündükten sonra,cesurca) Hayır.Hepimiz eşsiziz.Ah! Ben biraz daha uzun olmayı dilerdim.(Güler)

Soru:Kai’nin ışınlanma yeteneğini kıskanmıyor musun?

Baekhyun:Hahaha,bu herkesin istediği bir güç.Eğer ışınlanabilseydik,göz açıp kapayıncaya kadar birkaç saat ileride bir yerlere gidebilirdik.Bu fazla zamanı uyumak için kullanabilirdik ve bu tabi ki çok hoş olurdu.

Soru:Yurt dışındaki performanslarınız için zaman farklarına alışmak zor değil mi? Hepinizin fazla uyuduğundan emin değilim.

Baekhyun:Zaman farklarıyla bir sıkıntım yok.Güneş yükselirken kalkıyorum ve geziniyorum,güneş batarken de sadece uyuyorum.İyi bir durumda olmam için güzelce uyumam gerek.Bence bir idol olarak çalışırken en zor olan şey uyumak.Biz “Growl”un müzik videosunu çekerken,ben 2-3 gün boyunca hiç uyumadım.Hala eğer erkenden bir çekimimiz varsa çok fazla uyuyamam.Dürüst olmak gerekirse benim yüzüm kolayca şişer.Eğer düzgünce uyumazsam yüzüm bayağı şişer.

Soru:Sen zaten çok meşgulsün fakat geçen sene <Singing in the Rain> deydin.

Baekhyun:Bu çok can sıkıcı.”Singing in the Rain”de olmak için başka bir şansım olmasını dilerdim.Bu, o zaman benim için zordu ama çok da eğlenceliydi.Ben oyunculuk yapmanın ne kadar eğlenceli olduğunu fark ettim.Bu kısa sürede bile,başka bir kişi olmak gerçekten farklı bir şey.Ben hiç olmayan,olamayacak şeyleri sahnede dolaylı olarak karakterler aracılığıyla yaşayarak deneyimle-yebiliyorum.

Soru:Zor zamanlar geçirirken sana ne yardım eder?

Baekhyun:Sanırım bu biraz basmakalıp bir ifade olacak ama ben fanların tezahüratlarını/bağrışlarını duyduğum zaman güç topluyorum.Bu enerji içeceklerinden çok daha iyi geliyor.Ve hiçbir yan etkisi yok.Sahneye çıktığım zaman yorgun olmak hakkındaki her şeyi unutabiliyorum fakat sahneden indiğim zaman yeniden yorgun oluyorum.

Soru:Senin güvenebildiğin/sırtını yaslayabildiğin herhangi biri var mı?

Baekhyun:Suho hyung ve Minseokie hyung.Suho hyung,EXO’nun lideri ve özellikle gerçekten iyi bir dinleyici.O seni içtenlikle dinler ve sana samimi tavsiyelerini verir.Eğer bir karar vermek zorundaysam Minseokie hyunga giderim.Eğer ben içtenlikle sadece gitme eğilimindeysem o ne derse desin önemli değil,onun görüşlerine gerçekten ihtiyaç duyduğum zamanlar var.

Soru:Stresten nasıl kurtulursun?

Baekhyun:Endişelenmeye zamanım olmadığından sıkı bir antrenman yapıyorum.Ya da arabamıza biniyorum ve ciğerlerim patlayana kadar bağırıyorum.Ve video oyunları oynayarak dünyayı duymazdan geliyorum.Eğer biz yurttaysak bilgisayar oyunları oynuyorum.Ben tıpkı benim yaşımdaki erkekler gibiyim.

Soru:Senin erkeksi olduğunu işittik fakat senin çok aegyon var.

Baekhyun:Herkes bunu diyor fakat ben gerçekten bilmiyorum çünkü hiç isteyerek aegyo yapmadım. Küçüklüğümden beri annemin babama aegyo yaptığını gördüm.Ben böyle yetiştim.Onlardan çokça sevgi alıyorum.Belki de bunun sayesinde doğal bir şekilde aegyolarımı gösterebiliyorumdur.(Güler)

Soru:Xiumin de dahil,sen tüm üyelerle yakın gibi görünüyorsun.

Baekhyun:Ben ilk stajyer olduğum zaman,eski stajyerler benim komik olduğumu söylüyorlardı.Normal olarak yeni bir çocuk geldiğinde onlar donar ve sessiz kalırlar ama ben hiç susmadım.Bu herkesi benimle ilgilendiren şey oldu.Bence ben bu sayede herkesle çok çabuk yakın oldum.Nerede olursam olayım herhangi bir şeyin benim moralimi bozmasına izin vermiyorum.

Soru:O zaman sen hiç bir şekilde çökme/yıkım yaşadın mı?

Baekhyun:”MAMA” ile “Wolf” arasında 1 yıl boyunca aktif olmadığımız bir dönem vardı.Ben o zaman bir tür çöküş yaşadım.Bu bizim tanıtım zamanlarındayken olmadığından çok memnunum.Çıkış yaptığımda diğerleriyle kıyasla bir duvara toslamışım gibi hissettiğim kısa bir stajyerlik zamanım vardı. Bu yılda şarkı söyleme ve dans edişimi geliştirmek için diğer stajyerlerden daha çok çalıştım.Ben hala zaman buldukça pratik yapıyorum.Pratik odasına gitmek için zamanımız yoksa arabanın içinde şarkı söylüyorum.Herkes çok ses çıkardığım için benimle uğraşır.Biz yıl sonu performansları için hazırlanmakla meşgulüz bu yüzden gelecek yıldan başlayarak dansta gelişmek için daha sıkı çalışmayı istiyorum.Bizim sahne planlayıcımız,Jaewon hyung,benim sahnede kendimi ifade etmekte iyi olduğumu söylüyor ve bana temelden başlayarak tekrardan dans etmeyi öğrenmeyi denememi önerdi.

Soru:Sen gerçekten bir ara vermiyorsun.

Baekhyun:Ben performanslarda şarkılarımızı söyleyen fanlarımızı işittiğim zaman kendimi toplayamıyorum.(A/N:Etkilenmek anlamında söylemiş) Eğer onlardan bizimle gurur duymalarını istiyorsam pratik yapmayı bırakamam.Onlar performans sergilememizi ve bizim şarkılarımızı dinlemeyi uzun süre beklediler.Onlara bunu geri ödeyebilmem için tek yol bu.

Soru:Bu cevap biraz fazla hoş ya da kitabına göre değil miydi?

Cevap:Ben doyumsuz bir insanım.Bize comeback için bir konsept verilir verilmez ben heyecanlanmaya başlıyorum.İletmeye çalıştığımız mesajı nasıl ifade edeceğimi düşünmeye başlıyor ve fanların nasıl karşılayacağını dört gözle bekliyorum.Onların beklentilerine ulaşabilmek için tek yol çalışabildiğim kadar çok çalışmak.Bu en iyisi...hayır,bu tek yol.

42 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page