top of page
  • Yazarın fotoğrafıexotrky

W Korea - Temmuz 2019 #Chanyeol #Sehun

Soru: Bu yaz, Chanyeol ve Sehun bir ikili alt grup olarak aktivite yapacaklar. İkiniz için de bu projeye hazırlanırken kendi kafanızda yaptığınız en büyük konuşma neydi?

Chanyeol: Bu müzikle uğraşmaya başladığım aylarca süren büyük bir emeğin sonucu. Yalnız olduğumda sık sık düşüncelere kapılır ve endişe duyarım. İlk olarak, "Seslerimizin ve çekiciliklerimizin daha canlı olması için neler yapabiliriz" şeklinde olan küçük çaplı düşüncelerim var. "Nasıl bir müzik yapmak istiyorum?" gibi olanlar sık sık aklımı meşgul eder. Son olarak, "Neden müzik yapıyorum?" sorusu kendime sorduğum bir soru. Sonunda, müziği seven bir insan olduğum ve ölene kadar müzik yapmak istediğim sonucuna vardım. Müzik konusunda sürekli büyümek isteyen hırslı bir yapım var. Bu projeyle birlikte, çok gelişme şansına sahip oldum.

Soru: Bu alt grup Chanyeol ve Sehun'un kendi varlıklarını daha iyi bir şekilde gösterebilmek için bir fırsat. Bu albümle neyi kanıtlamak istiyorsun?

Chanyeol: Aklımda iyi düzenlenmemiş iki düşünce var. Çıkış yapmamızdan bir süre sonra, "Ben de bu kadar müzik yapabiliyorum" ya da "Ben de müzik hakkında bu kadar şey biliyorum" diye göstermek istiyordum. Bir noktada, birileri tarafından fark edilmek yerine bana mutluluk verecek müzikleri yapmaya karar verdim ve her defasında çocukluğumda müzik enstrümanları ile ilk karşılaştığımda yaşadığım zevki yaşamaya başladım. Bu defa, hazırladığımız müziklerin üzerinde de bu düşüncelerle çalıştım bu yüzden dinleyen kişinin de benim kadar mutlu olmasını umuyorum. Diğer taraftan ise yeni bir projeye başladığım için, tanınma/fark edilme hırsım/arzum tekrar yavaş yavaş artıyor. Bu daha çok çalışmamı sağlayan sebeplerden biri. Sonuç olarak, albümün kalitesi artıyormuş gibi görünüyor.

Soru: Stajyerlik günlerinizden bugüne kadar, yaklaşık 10 yıldır EXO üyeleriyle birliktesiniz. Bu defa ikiniz birlikte çalışıyorsunuz, birbiriniz de yeni keşfettiğiniz yönler var mı?

Chanyeol: Çok uzun zamandır birlikteyiz, birbirini çok iyi tanıyan kişilerin sahip olduğu bir ilişkimiz var. Yeni keşfettiğimiz bir şey olmasa da, müzik video çekimlerimiz için LA'ya gittik. Yatta çektiğimiz bir sahne vardı, menajerimiz orada değildi ve yanımızda çekim ekibinden sadece birkaç kişi vardı. (Sehun ve ben) nasıl bir yol izleyeceğimizi ve gelecek hakkındaki planlarımızdan konuştuk. Beklendiği gibi, Sehun her şeyi boylu boyuna düşünen ve gerçekten kendini geliştiren, olgunlaşan biri.

Sehun: Ben de yeni bir şey keşfetmiş sayılmam. Yeni bir şey keşfetmekten daha çok, bir kez daha Chanyeol hyung'un bir yönünü tekrar hissettim. Hyung müzik yapma konusunda hırslı. "We Young"ı yayınladığımızda bir mini albüm yayınlamayı konuşmuştuk, ancak bunun için planlar üzerinde daha önce ayrıntılı olarak hiç konuşmadık. Single'la ilgili büyük umutlarımız/beklentilerimiz olsa da, bu müziğimizin başlangıcı oldu.

Soru: İkinizin güçlü yönleri neler?

Chanyeol: Çok fazla var. İlk olarak Sehun çok iyi dans ediyor. Bu benim sahip olamadığım güçlü bir yönü. Stajyerlik günlerimizden bu yana daima Sehun'un gerçekten çekici bir sese sahip olduğunu hissediyordum. Bunu ona sürekli söyledim ama o bu konuda benimle aynı şekilde düşünmüyormuş gibi. Fakat sonunda bu albümü dinlediğinizde ne demek istediğimi anlayacaksınız. Sehun şarkı söylüyor ama onun çekiciliği genellikle saklı kalmış halde. Sehun'un bir güçlü yönü daha var. Hepimizin arasında en küçüğümüz olabilir ama en büyük etkiye sahip olan o. O gerçek, liderlik özelliğine sahip ve çok sadık biri.

Sehun: Chanyeol'ün müziğe olan algısı gerçekten çok iyi. O küçüklüğünden bu yana tüm farklı müzik enstrümanlarıyla haşır neşir olmuş bu yüzden o gerçekten farklı bir seviyede. Bu defa yaptığımız müzik konusunda gerçekten büyük bir rol oynadı. Bu onda imrendiğim özelliği.

Soru: İkinizin de asıl pozisyonu rapperlık. İdealleri konuşursak eğer, havalı bir rapçi olmak için neler yapılabileceğini söyleyebilir misiniz? Belirlenmiş bir rol modele olmak zorunda değil ama özellikleri ve çekici yönleri neler olmalı?

Chanyeol: Eğer havalı sanatçıları düşünürsek, çok fazla varlar. Benim için zaman zaman sanatçı ve tür değişiyor. Son zamanlarda, Childish Gambino'nun havalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü o farklı alanları ve türleri deniyor ve yerini pekiştiriyor ayrıca rapçi olmamasına rağmen Billie Eilish 2 yıl önceden beri sevdiğim bir sanatçı. Onun müziğinin rengi güzel ve zarif ayrıca mimik ve hareketleri çok havalı.

Soru: "W Korea" aylık olarak farklı sanatçılarla röportaj yaptığı için bizim Chanyeol'den önce onunla karşılaşma şansımız var, değil mi? Eğer onunla buluşur ve ona "Kore'de seninle düet yapmak ve beraber çalışmak isteyen Chanyeol adında biri var..." dersek, belki de şansın değişir. Seni en iyi şekilde nasıl tanıtmamızı isterdin?

Chanyeol: Woah! Bakayım... "Dünya çapında yayınlandığından bu yana Billie Eilish'in müziğini seven bir hayran" gibi bir tanıtım olabilir mi? Ah, bu zor bir soru. Birden utandım.

Soru: Birkaç ay önce Chanyeol fotoğraf çekimi yaptı ve "50 soru 50 cevap" isminde bir röportaj videosu çekti. O sırada, ideal tipini "Benimle aynı espri anlayışına sahip" biri olarak söylemiştin. Chanyeol'ün espri anlayışını merak ediyoruz. En komik olduğunu düşündüğün komedyen ya da gülmekten yerlere yuvarlanmana sebep olan komedi sahnesi hangisi?

Chanyeol: Yang Se-chan! En ilginç olanın o olduğunu düşünüyorum. Son zamanlarda tvN'de yayınlanan "Comedy Big League"nin videolarını izliyorum. Onlar nasıl komik olunacağı konusunda kesinlikle dahiler. Birkaç hafta önce JTBC "Knowing Brothers" programının Kim Bo-sung hyungnimin konuk olduğu bölümünü tekrar izledim. Nefes nefese kalana kadar gülmeyeli baya olmuştu. O gerçekten benzersiz ve çekici bir karakter.

Soru: En son, Baekhyun Chanyeol bir şeye takılınca, en iyi ve pahalı ekipmanları alıp sonuna kadar onunla uğraştığını söylemişti. Bu tarz tüketiminden neler hatırlıyorsun?

Chanyeol: Örneğin, karakterin geliştirilebildiği bir oyun oynarken karakterini daha da iyi yapmak için ekipmanlar almaz mısınız? Bunun gibi ben de bu karakterin güçlenmesine yardım etmek için en iyi şeyleri alıyorum. Müzik ekipmanlarını alırken de böyle. Düşük performansa sahip ekipmanları alıp sonrasında daha iyisiyle değiştirmek yerine ben en başından, iyi olanı alıyorum ve uzun zaman boyunca kullanabiliyorum. Yarım yıl sonra stüdyomda ki ekipmanlarımı şirketinkilerin seviyesine uyum sağlayabilsin diye değiştirdim.

Soru: Albümünüze hazırlanmanın dışında ikinizin son zamanlarda ilgi gösterdiği bir şey var mı?

Chanyeol: Benim çok fazla hobim var. İlgilendiğim şeyler sürekli değişiyor çünkü ne zaman bir şeyle ilgilenmeye başlasam kişiliğimin getirisi olarak en iyisi olmak ve en iyiye ulaşmak istiyorum. Daha zor olan ile daha uzun ilgileniyorum. Yakın zamanda basketbola takıldım. Müzikle uğraşmıyorsam, daima basketbol videoları izliyorum ve basketbol oynayarak zaman geçiriyorum. Her zaman içimde topu potaya atmak gibi bir istek var... O sahne sürekli gözlerimin önünde oynamaya devam ediyor.

Soru: İkiniz için de, "Mükemmel Mutluluk" nedir? Örneğin, "Duş aldıktan sonra, yatağa yatıp telefonunuzu kontrol edince yarın hiç bir programınızın olmadığını görmek" gibi?

Chanyeol: Eğer sonrasında bir programım yoksa, huzurlu bir şekilde stüdyomda çalışıp hiç bölünmeden uzun zaman boyunca müzik dinleyebiliyorum. Beni mutlu eden birçok faktör ve element var, bunlar kendimi tamamlanmış hissettiğim anlar.

Soru: K-Pop'un güçlü yönünün ne olduğunu düşünüyorsunuz?

Chanyeol: Son zamanlarda, Japonya'nın ünlü grubu ONE OK ROCK'ın vokalisti Taka ile konuşma fırsatı yakaladım. O Korelilerin tutkulu ve çalışkan yönlerini kıskandığını söyledi ve bu konuda onun hislerini çok iyi anlayabildiğim. K-Pop'un en iyi sanatçılarının sahnelerine baktığımızda, birilerinin anında ilgisini çekebilmeleri/göze çarpabilmeleri için gereken çekiciliğe sahipler. Bu çekicilik tabiki de tutkuları sonucunda gösterdikleri çok çalışmalarının sonucu. Ve K-Pop bu çok çalışma ve tutkuyu kullanarak daha da büyüyor. Hepsinin ötesinde şarkıcılar her zaman aldıkları sevgi karşısında minnettarlar. Bu K-Pop'un samimi güçlerinden biri.

Soru: Park Chanyeol'ün gücünün kaynağı ne? Kendine güvenin neye bağlı?

Chanyeol: Bu kendini sevmenin sonucunda ortaya çıkan bir şey değil mi? Örneğin, kendime karşı cömert olmasam da kendi yönlerimi seviyorum. Bunun gibi, her bir şeyde ortaya çıkan kendime güvenim pozitif yönümün sonucu. Ve bu yönümü daima takdir eden kişiler var.

Soru: İkiniz de bu günlerde alt grup hazırlıklarınızda tutkuyla çalışıyorsunuz. Lütfen kendinizi övmek için birkaç şey söyleyin.

Chanyeol: "Chanyeol-ah, çok iyi gidiyorsun, gelecekte de kendine değer ver ve mutlu ol"

152 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page