top of page
  • Yazarın fotoğrafıexotrky

Harper's Bazaar 2019 Nisan #XIUMIN


Soru: Fotoğraf çekimini film kamerasıyla yaptın. Bu alışık olmadığın bir şey olmasına rağmen gergin olmak yerine tamamen merakla dolu gibi görünüyordun.

Xiumin: Dijital kamerada fotoğraflarda nasıl çıktığımı kontrol edebiliyordum ama bugün bu kamerada bunu yapamadım. Fotoğrafçının gözünden nasıl göründüğümü gerçekten çok merak ediyorum. Sadece fotoğrafçı ve benim aramda olan iletişim kurduğumuz o an özeldi. Dergi yayınlandığında hemen alıp fotoğraflara bakmak istiyorum.

Soru: Havadan etkilenen biri misin?

Xiumin: Çok etkilenmem. Çünkü zamanımın çoğunu içeride geçiririm. *Gülmüş* Ama kışın zor oluyor. İlkbaharın, yazın ve sonbaharın benim için benzer olduklarını düşünüyorum ama soğuk kış günlerini zorlaştıran şey odanın içerisinde de olsam kış olduğunu hala hissedebilir olmam. Sıcağa dayanabiliyorum ama soğuğa karşı dayanıklı değilim. Şimdi artık şişme montlar giymem gerekmediğine göre bahar geliyormuş gibi görünüyor.

Soru: Geçen yılın kışında yayınladığınız "Love Shot" MV'si birkaç gün önce YouTube'da 100 Milyon izlenmeye ulaşarak en hızlı bu sayıya ulaşan MV'niz oldu. Birçok EXO MV'si 100 Milyon izlenme rekoruna ulaşmış durumda, bu tarz rekor kırma haberleri önceden olduğu gibi kalbini hızlandırmaya devam ediyor mu?

Xiumin: Sayı ne kadar büyükse o kadar iyidir. *Gülmüş* Ama "100 Milyon izlenme", "200 Milyon izlenme" gibi haberlerin beni çok heyecanlandırdığını söyleyemem. Ama dünyanın her tarafından insanların bizi 100 milyonlarca kez izlemiş olmaları fikri beni minnettar ve hayrete düşmüş hissettiriyor. EXO üyeleri ve şirketimizde tüm çalışanlar bu müzik ve MV'ler için beraber çalışıyorlar. Bizim hedefimiz bir sonrakinde de iyi bir iş çıkarıp asla son yaptığımızdan kötü bir şey yapmamak.

Soru: Çıkışından bu yana 8 yıl oldu. Hala daha iyi olmak istiyor musun?

Xiumin: Müzik şovlarına gittiğimizde gördüğümüz bizden küçüklerin sayısı arttı. Biz birilerinin sunbaeleri olduk. Kendi başımızayken çıkışımızın üzerinden 8 sene geçtiği aklımıza bile gelmiyor. Sanki hala çıkış yaptığımız o andaymışız gibi hissettiriyor. Ben hala 23 yaşındaymışım gibi hissediyorum.

Soru: 23 yaşındaki Xiumin nasıldı?

Xiumin: Şu ankiyle karşılaştırılırsa bir değişiklik yok. Ah, öncekine kıyasla az buçuk daha cesur olduğumu söyleyebilirim ama. Ayrıca eskisinden daha çok konuşuyorum. Sık sık içine kapanık biri olduğumu söylüyordum ama içine kapanık sözü daha ciddi kişiler için söyleniyor, ben daha çok sadece sessizim. Kısmen sessiz.*Gülmüş*

Soru: Danstan şarkı söylemeye ya da aegyo yapmaya kadar, yapamadığın şeyler çok nadir. Geçtiğimiz tüm zaman boyunca bize aralıksız çok çalışan biri olduğunu gösterdin.

Xiumin: Kolaya kaçmıyorum. Normalde yaptığınız pratik ya da egzersiz yapmak gibi şeyler için yeterince isteğiniz olmazsa onları bırakırsınız. Tamamlanmamış şeylerden nefret ediyorum bu yüzden eğer bir şeyleri bıraktıysam o bitmeden başka bir şey yapamam. Sonuna kadar gittiğini görmem gerekiyor. Beni sevip destekleyen hayranlarımı ve çevremdeki insanları hayal kırıklığına uğratmak istemiyorum. Kendimi geliştirmem gerektiği için de çok çalışmaktan başka şansım yok.

Soru: "Gelişme" kelimesini özellikle vurguladın. İlerleme göstermek istediğin çok fazla şey var mı?

Xiumin: Benim EXO'daki pozisyonum "En büyük üye". Yaş olarak en büyük olsam da hepimiz aynı yaşlardaki arkadaşlar gibiyiz. Benim isteğim üyeler için destekleyici biri olabilmek. Ben parlıyorsam bu tek başıma olmadığım içindir. Ayrıca ben de onların ekstrasıyım. Sahnede daha göstermediğim çok fazla şey var. Sahneyi EXO üyeleriyle beraber doldurmak güzel olsa da sıradaki hedefim sahneyi tek başıma doldurabileceğim kadar kendimi geliştirmek. Kai ana dansçı olarak dans yeteneğine sahip, Chen, Baekhyun ve D.O. ana vokalistler olarak şarkı söyleme yeteneğine sahipler. Önümde böyle arkadaşlarım varken biraz bile olsa onlara doğru koşmak istiyorum.

Soru: Her şeyin ötesinde sergilediğin güçlü performanslar gerçekten etkileyici. Sahnedeyken aklında olan en önemli şey ne?

Xiumin: Sorumluluk. Sahne için sorumluluk duyuyorsam her şeyin üstesinden gelebilirim.

Dans değil ama şarkı söylemek hakkında ne düşünüyorsun?

Xiumin: Sadece bir müzik türünde değil birçok çeşitli müzik türünde başarılı olmak istiyorum. Sadece şarkı söyleyen bir ballad şarkıcısı ya da merkezde dans eden bir dans şarkıcısı değil, bunların hepsini yapan çok yönlü ve insanların bir sonraki işini merakla bekleyecekleri bir sanatçı olmak istiyorum.

Soru: Karaokede EXO şarkılarını da söylüyor musun?

Xiumin: Birkaç kere söylemeyi denedim ama tek başıma söylemeyi denediğimde bunu başaramadım. Bu şarkıları iki kişi olarak söylemek bile zor en az 3 kişinin söylemesi gerekiyor. EXO şarkılarının Karaokede Popüler şarkılar sıralamasına girememesinin nedeninin bu olduğunu düşünüyorum. Söylediğim şarkılar arasında çıkış şarkımız "MAMA" en zoruydu ve "Universe" ve "Miracle in December" gibi düşük tempoda ilerleyen ballad şarkılarımız söylenebiliyordu. O günkü moduma göre çeşitli şarkılar söylerim ama kesin olan bir şey var, EXO üyeleriyle birlikteysek kendi şarkılarımızı söylemiyoruz. *Gülmüş*

Soru: Yakın zamanda "I Live Alone"a katılıp Changmin ile beraber tırmanış yapman çok konuşuldu. Aranızda TV'de yayınlanmayan bir konuşma geçti mi?

Xiumin: Changmin ile geçirdiğim tüm anların göstermişler. "Bu sahneyi keseceklerinden eminim" diye düşündüğüm sahnelerin bile hepsinin yayınlanmasına biraz şaşırmıştım.

Soru: Changmin seni gerçek adınla "Minseok-ah" diye çağırdığında yüzün rahat ve sakin görünüyordu.

Xiumin: Xiumin benim işim için kullandığım ismim. Bu isimle olduğumda dikkatli bir şekilde konuşup hareket etmekten başka şansım yok. Biri bana Xiumin diye seslendiğinde farkında olmadan gergin hissediyorum. Bana gerçek adımla seslenenler ise yakın olduğum kişiler. Sadece bir şov olmasına rağmen, Kim Minseok tarafımı gösterdiğim için rahat hissettiğimi düşünüyorum.

Soru: Kim Minseok'un kendisi hakkında çok az şey biliyoruz.

Xiumin: Xiumin'in iyiliği için daha fazlasını söyleyemem. Xiumin'i koruyup ona göz kulak olmalıyım.

Soru: Seni etkileyen insanlar kimler?

Xiumin: Beni en çok etkileyenler bana en yakın kişiler olan üyelerim. Onların yanı sıra menajerlerimiz. Ailelerin çocuklarıyla ilgilendiği gibi benimle ilgilenen neredeyse 10 kişi var. Bu onların işi olsa da bunun arada sevgi olmadan gerçekleşebileceğini sanmıyorum. Bunu görünce ise minnettar hissedip daha iyi işler çıkarmalıyım diye düşünüyorum.

Soru: Sen sevdiğin şeyler olarak kahve ve alkolü seçtin. Bunların arasından en sevdiğini seçmek senin için zor olur mu?

Xiumin: Kahveyi sudan daha çok içecek kadar sevsem de alkolü daha fazla seviyorum. Uzun zaman önce kendi kafemi açmak istiyordum ama bu günlerde kendi barımı açma fikrini sevmeye başladım. Artık alkol hakkında konuşmaktan kurtulamıyorum. Millet, ben alkolü gerçekten seviyorum. *Gülmüş* Özellikle film izlerken makul bir şekilde içtiğimde sanatçı yönüme daha yakın hissediyorum. Eski müzisyenler ve sanatçılar arasında birçok ağır içici/alkolik var ve sanırım artık bunun sebebini biraz da olsa biliyorum.

Soru: Instagramda 4 Milyon takipçin var ama hala 20'den daha az paylaşım yapmışsın.

Xiumin: Bir manzaranın, bir köpek yavrusunun fotoğrafını ya da arkadaşlarımla olan fotoğraflarımdan birini paylaşmak istiyorum ama benim paylaşımımı bekleyen kişiler aklıma geliyor. Bir şekilde kendi fotoğrafımı paylaşmam gerekiyormuş gibi hissediyorum ama iyi selfie çekemiyorum. Eğer saçım, makyajım ve tarzım mükemmel olmazsa fotoğraf çirkin çıkıyor. Ne paylaşacağım konusunda çok endişeleniyorum çünkü her gün benzer şekilde hareket ediyorum, bunlara bakan kişilerin sıkılacağını düşünüyorum. Ben memnun olduğum sürece ne yapmak istersem yapabilirim ama yapamıyorum.

Soru: Dik ve katı biri gibi görünüyorsun. Dik derken neyi kastettiğimizi düşünüyorsun?

Xiumin: Bunun için bir özlü söz söylemeliyim. *Bir süre düşündükten sonra* Dik olmak sonsuz bir tutum gibidir. İnsanlar arasındayken her daim aynı tutumunuzu sergilemeniz kolay olmaz. Dik bir kişinin hangi şartlar altında olursa olsun aynı kalple saygılı olmayı bilen biri olacağını düşünüyorum.

Soru: Doğum günün yaklaşıyor. Özel bir planın var mı?

Xiumin: Herhangi bir planım yok. Genellikle üyelerimle yemek yiyip içeriz ya da arkadaşlarımla ve menajerlerimle zaman geçiririm. Doğum günüm hakkında diğer insanlara övünmek benim için dünyanın en utanç verici şeyi.

Soru: Şu anki halin ve çocukken gelecekte olmayı hayal ettiğin kişi arasındaki farklar neler?

Xiumin: Çocukken ünlü biri olacağımı hayal bile edemezdim. Ne yapmam gerektiğini bilmiyordum ve nasıl olacağını hayal bile etmemiştim. Atlet olabileceğime dair belli belirsiz düşüncelerim vardı çünkü futbolu çok seviyordum. Kesin olan şey ise eğilimlerimin ve karakterimin değişmemiş olması. "Şimdiki" ben gelecektekini sabırsızlıkla bekliyor.

Soru: Şu an yapmaktan gerçekten zevk aldığın bir şey var mı ve bu ne?

Xiumin: Çıkışımın ardından yapamadığım birçok şey var. Yapılacaklar listesi hazırlamıştım ve şu an ünlü restoranlara gidip popüler yemekleri yiyerek bunları deneyimliyorum ve bu gerçekten eğlenceli. Konuşmaya devam etmek isterdim ama bu yayınlanacağı için daha fazlasını söyleyemem. "Heart For You" programı V uygulamasında yayınlanacak ve eğer izlerseniz öğrenirsiniz.

Korece >> İngilizce: xiuftbbhs

İngilizce >> Türkçe: EXO XIUMIN TURKEY

Proofreader: xi_uminn

Scan: moinluv90326

73 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page